۹ تکنیک کاربردی برای ساخت یک Call to Action تاثیرگذار

سئو

حتما در مورد Call to Action و اهمیت اون در بازاریابی اینترنتی می دونین.اما واسه یادآوری CTA یا Call to Action، یعنی دعوت از مخاطب واسه انجام یه کار، که اون کار باعث می شه که مخاطب، با برند شما بیشتر سر و کله بزنه! ممکنه از اون دعوت کنین که ایمیل خود رو وارد کنه، به فلان شماره اس ام اس بزنه، یه فایل خاصی رو دانلود کنه و… در این مقاله ۹ فوت وفن ساخت Call To Action موثر و کاربردی رو میگیم.

اگه هنوز راحع به CTA نمی دونین، می تونین مقاله فوت وفن CTA یا Call to Action چیه و چیجوری ازش استفاده کنیم؟ رو بخونین.

۹ فوت وفن کاربردی واسه ساخت یه Call to Action موثر :

  1. رنگ CTA باید از رنگ Background دارای اختلاف باشه.
  2. اندازه بزرگی واسه آیکن CTA خود انتخاب کنین.
  3. تلاش کنین از اَشکال متفاوت تری از مستطیل استفاده کنین. تا جایی که امکان داره CTA رو به دکمه مثل تر کنین.
  4. تلاش کنین در صورت امکان، فونت Call to Action از فونتی که بیشتر در محتوای صفحه استفاده شده فرق داشته باشه.
  5. جمله ای که واسه CTA در نظر گرفته اید باید روشن و در رابطه به موضوع باشه.
  6. از رنگ های شارپ، رنگ های گرم که نگاه رو به سمت خود جلب می کنه استفاده کنین.
  7. از افکت های گرافیکی مثل Drop Shadow استفاده کنین تا فرق اون با المان های دیگه مشخص باشه.
  8. CTA رو در مکانی جدا و با فاصله از بقیه محتویات بذارین (تاثیرگذارترین محل بستگی به محتوای صفحات داره).
  9. بسته به محتوا و مقصودی که از CTA دارین، می تونید از آیکن های مختلفی چون فِلِش استفاده کنین.

منبع: modir.tv