لینک بیلدینگ به روش سئوی کلاه سفید

سئو

یکی از نگرانیای مهم صاحبان کار و کاسبیای اینترنتیه. رقابت سایتا واسه قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل بسیار سنگینه. اهمیت هم به همین دلیله، چون مشخص می کنه که جایگاه سایت شما در یافته های جستجوی گوگل کجاس.
واسه بالا بردن رتبه یه سایت در یافته های جستجوی گوگل روشای زیادی هست. اگه این کار از راه روشای اصولی و هدف گوگل (مانند تولید محتوای باکیفیت، کدنویسی اصولی، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و…) انجام شه، به اون می گن. در مقابل قرار داره که با روشی مانند تکرار بیخود کلمات کلیدی، ساخت صفحات کاذب و… انجام می شه.
با اینکه زودبازده س، اما خطر بالایی داره. سایتی که با این روش ها تلاش در بالا بردن رتبه خود در یافته های جستجوی گوگل داره، بعد از یه مدت شناسایی می شه و رتبه خود رو از دست میده. حتی ممکنه از یافته های جستجو حذف شه. پس اگه می خواید کار و کاسبی اینترنتی خود رو به مدت طولانی ادامه بدین، سراغ نرید. درسته که در بلندمدت به نتیجه می رسه، اما عوضش این نتیجه دائمیه.
بعضی وقتا تعداد رقبا اونقدر زیاده که ، حتی با صرف وقت و هزینه بسیار هم به نتیجه نمی رسه. در نتیجه معمولاً مدیران سایتا از ترکیبی از دو روش گفته شده استفاده می کنن که به اون سئوی کلاه خاکستری می گن.
یکی از راه های اصولی ,  است. ایجاد لینک بین صفحات یه سایت (لینک داخلی) و بین سایتا (لینک خارجی و بک لینک)، منتهی به بالاتر رفتن رتبه هر دو سایت مبدأ و مقصد می شه. عوامل بسیاری مانند رنک سایت مبدا، تعداد لینکای موجود در اون، عبارت لینک شده و… بر اندازه تاثیر بر رتبه سایت اثر می ذارن.

بک لینک

براساس قوانین گوگل، ایجاد لینک بین سایتا باید به صورت به طور کاملً طبیعی انجام شه و خرید بک لینک، حساب می شه. اما از اونجا که دریافت لینک به روش طبیعی کمتر احتمال داره، در عمل مدیران سایتا رد و بدل کردن لینک رو به روش خاکستری انجام میدن. یعنی در مقابل لینک کردن به یه سایت، از اون لینک دریافت می کنن.