خرید فالوور اینستاگرام

عمومی

شبکه اجتماعی چیست؟

به نقل از سایت متمم، شبکه اجتماعی (Social Network) اصطلاحی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جان بارنز که در حوزه‌ی انسان شناسی اجتماعی فعالیت می‌کرد، ابداع شد. در تعریف شبکه‌های اجتماعی از نگاه او می‌توان گفت: شکل‌گیری ساختاری از گره‌های مرتبط به هم، شبکه اجتماعی را می‌سازد که هر گره نشانگر یک فرد، گروه یا سازمان است، جریان دانش و اطلاعات بین گره‌ها (ایجاد رابطه) به معنی ایجاد شبکه اجتماعی است. به عبارت دیگر یک شبکه اجتماعی (Social Network)، ساختار اجتماعی تشکیل شده از افراد (یا سازمان ها) است.

شبکه اجتماعی مجازی چیست؟

شبکه‌های اجتماعی مجازی، محل گردهمایی صدها میلیون کاربر اینترنت است که بدون توجه به مرز، زبان، جنس و فرهنگ به تعامل می‌پردازند. هر فضایی که با هدف شکل‌گیری، تسریع و تسهیل رشد شبکه‌های اجتماعی شکل گیرد، یک سرویس شبکه اجتماعی یا SNS خواهد بود. گوگل پلاس، لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و سایر پلتفرم‌های مشابه از انواع ابزارهای دیجیتال ایجاد و توسعه شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

حال که با مفهوم شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی مجازی آشنا شدیم، در ادامه بازاریابی شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چطور از اینستاگرام برای بازاریابی فعالیت تجاری خود استفاده کنید؟ می‎دانید چطور دنبال کنندگان بیشتری در اینستاگرام داشته باشید؟
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عالی و نیز یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان شما است. اینستاگرام امروز یعنی:

  • هر ماه ۱۳۰ میلیون کاربر فعال
  • هر روز ۱ میلیارد عکس لایک شده

شما در اینستاگرام دو راه دارید، یا باید به شیوه ای درست از این ابزار استفاده کنید و تصاویر و ویدئو های شما ویروسی پخش شود یا اینکه اشتباه کنید و وقت خودتان را هدر داده و به برند خود صدمه بزنید.

“از نظر من اینستاگرام یعنی تعریف کردن داستان بصری برند شما و صد البته درگیر کردن کاربران از طریق نظراتشان با آن برند که به شدت با رنگها و بازاریابی عصبی درگیر است.”

اگر شما تازه وارد فضای دیجیتال شده اید و می‎خواهید نحوه‎ی به دست آوردن دنبال کنندگان بیشتر در اینستاگرام را متوجه شوید و یا به دنبال کسب نظرات بیش تر هستید، من برای بازاریابی برند شما به شیوه‎ی صحیح ۵۲ توصیه و نکته را گرد هم آورده‎ام که در این سری مقالات آن را برای شما بازگو خواهم کرد. پس پیش از همه برای خود حسابی در اینستاگرام باز کنید. سعی می کنم از مسائل ابتدایی با توضیحی مختصر عبور کنم.

اول ثبت نام در اینستاگرام

۱ – برای فعالیت تجاری خود اکانتی در اینستاگرام باز کنید. باز کردن چنین اکانتی در اینستاگرام آسان است.
۲- یک نام تجاری داشته باشید. از نام تجاری خود به عنوان نام کاربری استفاده کنید. اگر قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده است، شناسه‎ی کاربری ای انتخاب کنید که برند شما فورا با آن شناخته شود.
۳- پروفایل خود را کامل کنید. یک عکس مارکتینگی جالب، یک بیوگرافی کوتاه ولی جامع از نظر اطلاعاتی و یک لینک به وب سایت خود، در پروفایلتان لحاظ کنید.
۴- حساب خود را با فیسبوک مرتبط کنید. اینستاگرام در اصل متعلق به فیسبوک است. این دو سایت‎ رسانه‎ی اجتماعی قدرتمند را با هم مرتبط کنید تا تلاش‎های بازاریابی خود را پر ثمرتر کنید.
۵- بر روی صفحه‎ی فیسبوک خود یک تب اینستاگرام ایجاد کنید. این امر باعث می‎شود شما به صورت فوری تصاویر اینستاگرام خود را برای طرفداران فیسبوک‎تان به اشتراک بگذارید. البته نا گفته نماند که با ظهور تلگرام و عدم فیلتر اینستاگرام خودبخود فیس بوک در ایران به حاشیه رفته است.
شرکت هایی نظیر پارس آنلاین در یکپارچه سازی محتوای اینستاگرام خود بر روی فیسبوک خوب عمل می‎کنند:

خرید فالوور- گلدفالوور

 

از هشتگ‎ها استفاده کنید.

۷- در به روز رسانی‎های خود از هشتگ‎ها استفاده کنید. هشتگ‎ها بخشی مهمی از اینستاگرام به شمار می‎روند. کاربران از طریق جستجوی آن هشتگ ها در موبایلشان در اینستاگرام شما را پیدا می کنند. برخلاف دیگر سایت‎ها (نظیر توییتر)، در رابطه با تعداد کاراکتر محدودیتی وجود ندارد. در پست‎های خود تعداد اندکی تگ (ولی نه خیلی زیاد) برای برقراری ارتباط، لحاظ کنید. اینجا مثل توییتر نیست که کسی از اسپم هشتگ ها زیاد ناراحت بشود.
۸- از هشتگ‎های خاص برند خود استفاده کنید. نام فعالیت تجاری خود را در بعضی از هشتگ‎های پست خود لحاظ کنید. همچنین برای کمپین‎های خاص بازاریابی که راه اندازی می‎کنید از تگ‎‎های خاص استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک مسابقه‎ی عکس در اینستاگرام راه اندازی کرده‎اید، یک تگ خاص، فقط برای آن کمپین ایجاد کنید. این تاکتیک هم مسابقه ی شما را تبلیغ می کند، و هم یک تگ مجزا در اختیار کاربران شما قرار می‎دهد تا بتوانند با دیگر شرکت کنندگان در ارتباط باشند و بتوانند شاهد رقابت خود باشند. آسیا تک و “شروع داستان” را ببینید چطور تگ شده:

۹- از هشتگ‎های عمومی اینستاگرام استفاده کنید و تگ‎های عمومی را در پست‎های خود لحاظ کنید،به عنوان مثال، اگر شما یک کافی شاپ هستید و تصویری از کاپوچینوی خود پست کرده‎اید، تگ‎‎هایی نظیر کاپاچینو# یا حتی قهوه# را لحاظ کنید.
۱۰- از هشتگ‎های در حال رشد (trending hashtags ) استفاده کنید. ترند ها در اینستاگرام به سرعت نور رخ ‎می دهند. اگر یک ترند را شناسایی کردید که با برند شما تطابق دارد، از آن استفاده کنید. پست شما عملاً توسط هزاران مخاطب علاقه مند در کسری از دقیقه دیده می‎شود.
۱۱- یک مسابقه‎ی هشتگ اینستاگرامی راه اندازی کنید. یک مسابقه‎ی هشتگ به طرفداران و دنبال کنندگان شما اجازه می‎دهد تا تصاویر را تحت یک هشتگ خاص آپلود کنند. تمامی تصاویر ثبت شده سپس در یک گالری به منظور رأی گیری در صفحه‎ی فیسبوک و یا وب سایت خود به نمایش بگذارید.
۱۲- بر هشتگ برند خود نظارت کنید. مصرف کنندگان شما از تگ‎های شما برای برقراری ارتباط با شما استفاده می‎کنند. هشتگ‎های اینستاگرام خود را چک کنید، همان کاری که با صفحه‎ی فیسبوک و منشن‎های توییتر انجام می‎دهید. سریعاً به نظرات پاسخ دهید، تا از این طریق روابط بهتر و شادتری با مشتری برقرار کنید.
اینستا یک شبکه شاد است پس شاد با آن برخورد کنید.

چطور در شبکه های اجتماعی موفق شویم؟

اول باید پست هایی منظم داشته باشیم. البته نباید پست های منظم زیاد باشند، مثلا یک پست در روز مناسب است. ترکیبی از پیشنهادات، مکالمات و مباحثات و مخصوصا تعامل با طرفداران را می توان در این پست ها جا داد. می توان در این پست ها نظرات طرفداران را پرسید و آنها را تحریک کرد تا بحث کنند. این کار باعث می شود مکالمات دو طرفه شده و مشتریان احساس کنند در شرکت سهم دارند ونظر ایشان برای شما مهم است.

همان طور که می دانید دستمال کاغذ شکل جالبی ندارد که بتواند افراد را به خود جلب کند. این مشکل چطور حل می شود؟ با بهره گرفتن از بسته بندی های عالی و نشان دادن خریداران در فروشگاه ها می‎توان عکس هایی چشم گیر انداخت. اگر محصولی خسته کننده دارید سعی کنید از عکس های مرتبط استفاده کنید و نشان دهید مردم چطور آن را خریداری کرده و یا از آن استفاده می کنند.

تبلیغات اینستاگرام

مبارز بطلبید !

در دنیای غرب صحبت کردن در مورد مرگ مسئله بزرگی نیست. ( بر خلاف ایران ما) – حال بگذارید به مثالی مشابه توجه کنیم یعنی شرکت خدمات تدفین گرامر. من ایشان را در بین کیس استادی های یک شرکت بازاریابی در شبکه های اجتماعی پیدا کردم که برایم بسیار جالب بود. متاسفانه این مطلب و مطالعه من مربوط به گذشته است و لینکی از آن ذخیره نکرده ام.

اول توجه داشته باشید که پست های ترحیم زیادی وجود ندارند. پست های آنها معمولا آپدیت هایی منظم است که با خدمات آنها مناسب بوده و لینک های مرتبط یا جملات و موارد مورد بحث را توضیح می دهند. به عبارت دیگر آنها از نشان دادن محصولات خود به مخاطبان خودداری می کنند زیرا دیدن خدمات باعث ناراحتی و انزجار مخاطببین می شود. آنها از صفحه فیس بوک استفاده می کنند تا تعهد به شرکت خود را افزایش داده، نشان دهند که نسبت به مشتریان خود حساسیت دارند و در بعضی از موارد بحث هایی در رابطه با مرگ و سوگواری راه بیاندازند.

کلید این روش رعایت ریزه کاری و حساسیت است. به نظر می رسد این روش نیز تأثیر مناسبی داشته باشد: ۵۰۰۰ لایک که موفقیتی عالی برای تجارتی محلی و غیر قابل باور محسوب می شود ثمره این موضوع بوده است. این صفحه باعث شد احساس کنم که شرکت حرفه ای را دیده‎ام که می توان کاملا به آن اعتماد کرد. اگر من در خارج از ایران زندگی می کردم حتما مراسم تدفین آشنایان را به ایشان می سپاردم. 🙂
اجتماعی شدن یک فایده دیگر نیز برای این شرکت به همراه داشت – مردم در نظرات خود از برگزاری مراسم تدفین عالی بستگانشان صحبت می کنند. این مسئله باعث ارتقای شهرت و اعتماد پذیری می شود. در حالی که در فضای واقعی نمی توان فردای روز خاکسپاری به خانه مرحوم زنگ زد و از آنها خواست در مورد کار شما تعریف کنند.
در اینجا نکته، ارائه‌ی راه های ارتباطی بیشتر به افرادی است که از فیس بوک استفاده می کنند و نه ایجاد تنها تعامل مستقیم با آنها.

سعی کنید ممکن است خوشتان بیاید

در آخر اگر تاجری هستید که هنوز رسانه اجتماعی را امتحان نکرده پیشنهاد میکنم حداقل برای تفریح هم که شده آن را امتحان کنید. خلاقانه فکر کنید، ایده های رقبای خود را بدزدید، و با مشتریان تعامل داشته باشید. با گفتن ” من می دونم که نمی شود” تسلیم نشوید. مطمئنا شبکه های اجتماعی برای تمام افراد مفید نیستند اما اگر برای دستمال کاغذی و خدمات ترحیم و کفن و دفن مفید بوده است، چرا شما امتحان نکنید؟

در دنیای امروز که بیش از چند صد میلیون نفر روزانه در اینترنت در حال جستجوی محتوا هستند، زمینه‌ای برای رشد کسب و کارهای مختلف فراهم آمده است. از این نظر هر شرکت یا فروشگاهی که بتواند بهترین وب سایت یا صفحه درشبکه‌های اجتماعی را داشته باشد، قدرت برد او بیشتر می‌شود.

سبقت گرفتن از رقبا این روزها کار سختی نیست. فقط کافیست با تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در فضای اینترنت آشنایی کافی داشته باشید.

اکنون هر برندی که بتواند در فضای اینترنت (وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی) حضور خود را پررنگ‌تر و برجسته‌تر کند، گوی سبقت را از سایر رقبا می‌رباید. تجربه نشان داده هر کسب و کاری که به بازاریابی آفلاین و سنتی وفادار مانده‌، موفقیت زیادی را کسب نکرده است. زیرا اساساً جامعه مصرف کننده از بازار سنتی به بازار مدرن (فروشگاه‌های اینترنتی و صفحات فروش در شبکه‌های اجتماعی) مهاجرت کرده‌ است.

99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *