ارتباط گروه خونی و رژیم های غذایی | رژیم غذایی

سلامتی

رابطه عجیب گروه خونی شما با رژیم غذایی!؟ 
 
 
 
کتابی به نام" تغذیه مناسب با گروه خون خود داشته باشین" در واقع با نگاه جدیدی واسه هر گروه خونی بطور جداگونه غذاهای خاص …
 
در کتابی به نام" تغذیه مناسب با گروه خون خود داشته باشین" که به وسیله دکتر پیتر آدامو به چاپ رسیده، در واقع با نگاه جدیدی واسه هر گروه خونی بطور جداگونه غذاهای خاص اونو پیشنهاد می کنه. این کتاب یکی از پرفروش ترین کتابای نیویورک تایمز بوده و با بیشتر از پنج میلیون نسخه و به بیشتر از ۵۰ زبون زنده دنیا ترجمه و چاپ شده.از اونجایی که این موضوع بسیار باحال و خاصه ما بر اون شدیم تا چکیده ای از اون چیزی که در کتاب و مصاحبه ایشون توجه شده واسه اطلاع شما دوست عزیز ارائه کنیم.

 

همونطور که میدونید گروه های خونی متفاوت و زیادی هست اما چهار گروه اصلی اونا عبارتند از: (A  و B و AB وO )

گروه A
پایه تغذیه این گروه باید براساس گیاه خواری و مواد غذایی کم چربی باشه.
 
گروه O
این گروه باید از غذاهایی که پروتین بیشتری دارن مصرف کنن و اندازه مصرف کربوهیدراتها رو کم کنن(مانند برنج، سیب زمینی و مواد نشاسته ای و …)
 
گروه AB, B
و اما اشخاصی که صاحب گروه خونی B, AB هستن بهتره از همه گروه های غذایی بطور متعادل، مثل گوشتها و پروتینها ، سبزیجات و میوه ها مصرف کنن.
نکته قابل توجه که در این کتاب اشاره شده اینه که سه چهارم افراد مورد مطالعه که تحت رژیم خاص گروه خونی خود بودن بهبودی فوق العاده ای در سلامت و سیستم ایمنی اونا اتفاق افتاده.
هم اینکه بهبود قابل توجه ای در سیستم گوارشی و افزایش مقاومت بیشتر در برابر استرسها و در آخر افزایش انرژی و حافظه حاصل شده. حتی دیده شده کسائیکه خواهان کاهش وزن هستن در صورت رعایت رژیم مربوط به گروه خونی خود بسیار در کاهش وزن خود موفقتر بودن.
علوم پزشکی به خصوص علم ژنتیک همیشه در حال پیشرفته و به نظر می رسه اون روزی که هر فرد با ژنوتیپ خاص خودش تغذیه ای منحصر به فرد داشته باشه دور نیس.
منبع : سایت سیمرغ
 

 

همونطور که میدونید گروه های خونی متفاوت و زیادی هست اما چهار گروه اصلی اونا عبارتند از: (A  و B و AB وO )

گروه A
پایه تغذیه این گروه باید براساس گیاه خواری و مواد غذایی کم چربی باشه.
 
گروه O
این گروه باید از غذاهایی که پروتین بیشتری دارن مصرف کنن و اندازه مصرف کربوهیدراتها رو کم کنن(مانند برنج، سیب زمینی و مواد نشاسته ای و …)
 
گروه AB, B
و اما اشخاصی که صاحب گروه خونی B, AB هستن بهتره از همه گروه های غذایی بطور متعادل، مثل گوشتها و پروتینها ، سبزیجات و میوه ها مصرف کنن.
نکته قابل توجه که در این کتاب اشاره شده اینه که سه چهارم افراد مورد مطالعه که تحت رژیم خاص گروه خونی خود بودن بهبودی فوق العاده ای در سلامت و سیستم ایمنی اونا اتفاق افتاده.
هم اینکه بهبود قابل توجه ای در سیستم گوارشی و افزایش مقاومت بیشتر در برابر استرسها و در آخر افزایش انرژی و حافظه حاصل شده. حتی دیده شده کسائیکه خواهان کاهش وزن هستن در صورت رعایت رژیم مربوط به گروه خونی خود بسیار در کاهش وزن خود موفقتر بودن.
علوم پزشکی به خصوص علم ژنتیک همیشه در حال پیشرفته و به نظر می رسه اون روزی که هر فرد با ژنوتیپ خاص خودش تغذیه ای منحصر به فرد داشته باشه دور نیس.
منبع : سایت سیمرغ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *