ارزش تغذیه ای آب دوغ خیار | طب ایرانی

سلامتی

ارزش تغذیه ای آب دوغ خیار

<>

 

مصرف مقادیر زیاد سبزیجات در این غذا می تونه فیبر، ویتامینا و املاح معدنی لازم بدن رو تامین کنه. نعنا و ریحان موجود در اون ضد نفخ و ضد سوزش معده بوده و مشکلات گوارشی نداره. تربچه اون پر از ویتامینC و ید هستش و به دلیل وجود گوگرد خاصیت ضدعفونی کننده داره.

ترخون اونم اشتهاآور، معطر، سریع الهضم بوده و واسه اعصاب خیلی خوبه. هم اینکه خیار موجود در این غذا پر از ویتامین C هستش و بسیار خنک بوده و شدیدترین تشنگیا رو فوری فرو می نشاند و خواب آور خوبی هم هستش.

تنها عیب خیار اون هستش که دیرهضم بوده و اگه خیلی رسیده و زرد باشه، باعث دل درد می شه، پس واسه کسائی که از ناراحتی گوارشی رنج می برن، بهتره خیار رو بسیار ریز رنده کرده، یا از آب اون در این غذا استفاده کنن.

همونجوریکه می دونین، ماست موجود در این غذا هم تامین کننده کلسیم و پروتئین بدن و دلیلی جهت رفع بی خوابیای شبونه هستش، پس واسه اینکه وعده غذایی شما کم کالری و کم چرب شه، حتما از ماست کم چرب استفاده کنین.

کشمش هم در این غذا واسه مزه دار کردن انتخاب مناسبی بوده و داروی رشد کودکان و نیرودهنده سالخوردگان هستش. این میوه مغذی پرانرژی و کم چرب و کم سدیمه، ولی با وجود اینکه قند و کالری بالایی داره، به دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف اونو به بیماران گرفتار به فشار خون پیشنهاد می کنیم.

به کار گیری گردو هم بسیار پیشنهاد می شه، چون پتاسیم، فسفر و اسیدفولیک از شاخص ترین مواد مغذی اون هستش. این مغز پرچرب، کلسترول بد خون رو کاهش داده و به دلیل غنی بودن از ویتامینا منتهی به رفع سستی و خستگی می شه.

در کل مخلفات مختلفی که در این غذا به کار رفته، اونو به غذایی کامل تبدیل کرده و از همه مهم تر اون که در مقایسه با غذاهای دیگه نیاز به طبخ نداشته و مشکلات به وجود اومده به وسیله گرما طبخ رو به همراه نداره.

 

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *