ارتقا سلامت کلیه با این مواد غذایی | رژیم غذایی

سلامتی
مجموعه: رژیم درمانی

پیشرفت سلامت کلیه با این مواد غذایی

بهترین مواد غذایی که واسه حفظ سلامت کلیه ها  

 

ندیده گرفتن عملکردهای کلیه چیزی شایعه. اما باید این نکته رو یادتون باشه که بدون اونا بدن ما مسموم می شه و تو یه وقتی کوتاه دیگه بخشای بدن هم تحت تاثیر قرار می گیرن.

 

بر همین پایه، پیروی از عادات خوب زندگی لازمه. تا حد امکان از منابع سموم دوری کنین و با دنبال کردن یه رژیم غذایی متعادل مواد مغذی لازم رو در اختیار بدن خود بذارین.

منابع فیبر، مثل آنتی اکسیدان ها و آنزیما، واسه تشویق سمزدایی عالی هستن. این موضوع وقتی که با بعضی مشکلات و دشواریا مواجه هستین، صادقه.

 

در ادامه با چند نمونه از بهترین مواد غذایی که واسه حفظ سلامت کلیه ها باید در رژیم غذایی خود جای بدین، بیشتر آشنا میشیم.

 

فلفلای قرمز 

فلفلای قرمز موادی ادرارآور و آنتی اکسیدانی هستن. پس از گوارش، اونا کارکرد کلیه رو بهتر می کنن. این شرایط تخلیه مایعات باقی مونده در بافتای بدن رو تسریع می کنه.

فلفلای قرمز منبع خوبی واسه پتاسیم و سدیم هستن. تعادل این دو ماده به اثبات پروسهای التهابی کمک می کنه.

مواد معدنی و ویتامینای موجود در فلفلای قرمز از بازتولید سلولی و کاهش اثرات منفی رادیکالای آزاد در بافتای سالم پشتیبانی می کنن.

مصرف فلفل های قرمز به بیماران گرفتار به مشکل و عفونتای کلیوی پیشنهاد شده، چون اونا با التهاب مقابله می کنن. هم اینکه، فلفلای قرمز سطح مناسبی از الکترولیتا رو حفظ می کنن.

 

بادنجان از ویژگیای ادرارآور و سمزدایی سود می بره

 

پیاز

پیاز یه سبزی شناخته شده به واسطه ویژگیای آنتی کسیدانی خوده و یکی دیگه از مواد غذایی موثر واسه کمک به حفظ سلامت کلیه ها حساب می شه.

پیاز شامل مقدار خیلی از کراتینه. این ماده آسیب سلولی رو در بافتای سالم قلب و کلیه ها متوقف می کنه.

آلیسین، یه ماده گوگردی موجود در پیاز، مشکلات التهابی رو کم می کنه. هم اینکه، این ماده از تجمع زیادتر از اندازه سموم جلوگیری می کنه.

بر همین پایه، پیاز از ویژگیای آنتی بیوتیکی بهره مند می شه. پیاز گزینه ای ایده آل واسه مقابله با عفونتای باکتریایی و ویروسیه.

 

بادنجان

بادنجان به واسطه محتوای بالای مواد معدنی و ویتامینای خود شناخته شده. جدا از بهبود سلامت کلیوی، این محصول می تونه از عملکردهای سیستم قلبی عروقی شما پشتیبانی کنه.

 

بادنجان از ویژگیای ادرارآور و سمزدایی سود می بره، که به خلاص شدن از شر مایعات اضافی و سموم واسه پیشگیری از آسیب زودتر از موعد معمولی بافتا کمک می کنه.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در بادنجان با آسیب به وجود اومده به وسیله رادیکالای آزاد مقابله می کنه. از این رو، در پیشگیری از بیماریایی مانند مشکل کلیوی و سرطان نقش داره.

بادنجان پر از فیبره و این ماده مغذی به تنظیم سطوح کلسترول و فرآیندهایی که در پاکسازی خون درگیر هستن، کمک می کنه.

 

مغزهای خوراکی

مغزهای خوراکی پر از اسیدهای چرب به درد بخور، اسید آمینها، و آنتی اکسیدانا هستن و مواد غذایی سالمی حساب می شن که می تونن سلامت کلیوی شما رو پیشرفت بدن.

 

مصرف مغزهای خوراکی در مقادیر متوسط از بیماریای التهابی پیشگیری می کنه. هم اینکه، اونا خطر پیری زودرس رو کاهش میدن.

مغزهای خوراکی شامل مواد معدنی و ویتامینایی هستن که از روند پاکسازی اندامی پشتیبانی می کنن.

هم اینکه، اونا از التهاب و مریضی پیشگیری می کنن.

مصرف مغزهای خوراکی روشی خوب واسه افزایش احساس سیری است و از این رو به کنترل هوسای غذایی کمک می کنن.

 

مصرف ماهی چرب نبود تعادل در نمکا و پروتئینای موجود در ادرار رو کم می کنه

 

ماهی چرب

ماهیای چرب یکی از مهم ترین منابع اسیدهای چرب امگا-۳ هستن که می تونیم اونا رو در رژیم غذایی خود جای بدیم. این چربیای به درد بخور در کنار اسید آمینها و مواد معدنی، بیماریای التهابی رو کاهش میدن. اونا بازتولید سلولی در کلیه ها رو هم زیاد می کنن.

 

مصرف ماهیای چرب، مانند سالمون، به طور منظم به کنترل کلسترول بالا و پیشگیری از فشار خون بالا کمک می کنه.

مصرف ماهی چرب نبود تعادل در نمکا و پروتئینای موجود در ادرار رو کم می کنه. این شرایط از تشکیل سنگای کلیه و انسدادها پیشگیری می کنه.

 

هندوانه

هندوانه از محتوای بالای آب و آنتی اکسیدانا سود می بره، که به نابود کردن مواد زائد در کلیه ها واسه پیشگیری از بیماریا کمک می کنن.

ادرارآور بودن هندوانه تخلیه مایعات اضافی باقی مونده در بافتای بدن رو تحریک می کنه. این شرایط به کنترل التهاب و خطر دچار شدن به عفونتا کمک می کنه.

هم اینکه، هندوانه از کم آبی بدن جلوگیری می کنه. مصرف این میوه فعالیت سلولی رو تقویت می کنه که مانع از نبود تعادل در سطح الکترولیت می شه.

 

آناناس

آناناس یه میوه گرمسیریه که میشه اونو به روشای جور واجور در رژیم غذایی جای داد. این میوه یکی از بهترین گزینه ها واسه مراقبت و قوی نگه داشتن کلیه ها حساب می شه.

آناناس دارای ماده فعالی به نام بروملینه. این ماده اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی رو ارائه می کنه که از تخریب بافت کلیه ها جلوگیری می کنن.

 

ویژگی ادرارآور بودن آناناس تخلیه مایعات رو زیاد می کنه و به پیشگیری از عوارضی مانند فشار خون بالا و مشکل کلیوی کمک می کنه.

مصرف آناناس واسه پالایش خون پیشنهاد شده. این میوه به پاکسازی سموم و پیشگیری از تشکیل بیماریای شدید کمک می کنه.

 



.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *